Pages

Sunday, September 21, 2014

Advertorial: BrainBuilder Sri Rampai

                                                    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

BrainBuilder (BB) adalah pusat tuisyen matematik yang mengajar kaedah dan cara unik untuk menyelesaikan soalan-soalan matematik. Ianya dikembangkan/ dibangunkan oleh Dr. Fong selama lebih dari 30 tahun.

Kaedah dan cara untuk menjawab soalan matematik yang diajar di sini memudahkan pelajar-pelajar untuk menjawab soalan matematik yang rumit. Dalam erti kata lain, dengan kaedah yang diajar di sini, soalan matematik yang rumit dapat diselesaikan dengan lebih mudah dan lebih difahami. 

Soalan-soalan dan kaedah matematik yang diajar di BB juga dapat merangsang pemikiran pelajar-pelajar untuk berfikir secara lebih kreatif dan kritis yang penting bagi mereka untuk menyelesaikan permasalahan matematik yang menguji minda. 

Antara soalan-soalan matematik yang diajar adalah berkaitan dengan kehidupan seharian kita atau lebih dikenali sebagai 'real-life' math questions. Oleh itu, skil-skil yang diajar insha Allah akan memudahkan dan membantu murid-murid menyelesaikan masalah matematik dalam kehidupan seharian mereka seperti dapat mengira pantas baki yang patut diperolehi ketika membeli barang di kedai runcit dan sebagainya. Oleh itu, anak-anak tidak akan mudah ditipu oleh penjual.

Kaedah-kaedah yang diajar juga insha Allah akan memudahkan dan membantu murid-murid untuk menjawab soalan-soalan matematik di sekolah, peperiksan awam (UPSR, PMR/ PT3 dan SPM), pertandingan matematik bertaraf antarabangsa seperti Kangaroo Math Competition (KMC), Olympiad Matematik Kebangsaan (OMK), International Mathematic Olympiad (IMO) dan sebagainya.


Alamat, contact dan kebaikan sertai BB

Brain Builder Sri Rampai kini dibuka untuk pendaftaran. Untuk konsultasi, sila hubungi nombor telefon atau emel seperti tertera di bawah:

Contact BB Sri Rampai
Atau hantarkan mesej ke facebook page BB Sri Rampai: https://www.facebook.com/BrainBuilderSriRampai?ref=br_rs

Bonus:



1 comment: